Blog

Latest News and Updates

winter-tyres.jpg

Naastrehvid tagavad turvalise sõidu talvel

Rehvivalikut tehes tuleb enamasti otsustada kahe erineva rehvitüübi vahel – lamellrehv ning naastrehv. On teada-tuntud tõde, et meie heitlikes ilmastikuoludes on naastrehv loogilisem valik, kuid sellele seisukohale on kindlasti ka vastuvaidlejaid.

Rehvivalik on oluline jus talvistes tingimustes, sest meil Eestis on lumist ja külma aega 110 päeva aastas, mis teeb julgelt kolmandiku aastast keerulisi ja ohtlikke tingimusi. Naastrehv tundub turvaline valik väga paljude autojuhtide jaoks. Rehvidega viiakse läbi palju testimisi ja katsetusi, milles naastrehvid on enamasti paremate tulemustega.  Tänapäeval toodetud naastrehvid on lamellrehvidest paremad pea kõikides testikategooriates ning seepärast on ka mõistetav, miks väga sageli just neid ostetakse ja soovitatakse.

Mis siis on see, mis teeb naastrehvist nii populaarse valiku Eesti teedel?

Alustuseks võib julgelt väita, et naastrehviga on hea sõita algajatel juhtidel, kellel ei ole väga palju sõidukogemust ning kes tunnevad end autoroolis veidi ebakindlalt. Naastrehvi teel hoidvad naelad garanteerivad, et auto kinnitub paremini jäässe ning on seetõttu lihtsamini  juhitav. Kui on vaja sooritada äkkpidurdus jäisel või kinnisõidetud lumega teel, siis on on samuti eelistatum naastrehv selle lühema pidurdusmaa tõttu.

Talvistel teedel võib tihti tulla ette külglibisemisse sattumist. Ka siinkohal tuleks eelistada naastrehvi lamellidele. Naastrehvidega ei juhtu külglibisemist nii äkiliselt ning autot on lihtsam teel hoida ka karedal jääl, kus selle suunakindlus on oluliselt parem.

Naastrehvi kohta saab öelda, et ta on töökindlam, stabiilsem ja turvalisem, kui sõidetakse kiilasjääl ning kinnisõidetud lumega teedel. Need rehvid tagavad autole stabiilsema juhitavuse ning kindlama pidamise kui lamellrehvid. Kui suurem osa sõite tuleb teha Kui metsavaheteedel või kruusateedel, siis on parem mõte panna autole alla naastrehv. Kui sõita aga ainul linnatänavatel, siis ei ole naastrehvil nii olulist eelist.

Lugedes eelpool toodud infot võib ju väita, et naastrehv on just see, mida tuleks eelistada talvistel teedel. Samas on aga tingimusi, mille puhul peaks leidma teise variandi naastrehvi asemel.

Paljud autojuhid võib-olla ei teagi, et juba mitmes Euroopa Liidu riigis on naastrehvidega sõitmine keelustatud ning neid riike tuleb aina juurde. Selle teadmisega peaksid arvestama just need juhid, kelle tee viib tihtilugu autoga väljapoole Eesti piire. Naastrehvid on keelatud seepärast, et lõhuvad liialt autoteid ning põhjustavad sellega ka keskkonnareostust.

Naastrehvi miinused

Alati ei olegi naastrehv paremate sõiduomadustega kui lamellrehv. Seda just lahtisel lumel sõites, sest naastrehvil on siis aeglasem kiirendus ning oluliselt pikem pidurdusmaa. Sama võib juhtuda ka siis, kui auto sõidab märjal või lörtsisel asfaldil. Sellistel teedel on naastrehve kasutaval autol kehvem ka juhitavus.

Mugavust eelistavad autojuhid peaksid samuti mõtlema sellel, kas soovivad kasutada naastrehve, kui nad ei soovi kulutada aega ja raha rehvivahetusele. Sellistele juhtidele ei ole naastrehv samuti soovitatav valik, sest neid võib kasutada vaid teatud ajaperjoodil aastas ning igal sügisel ja kevadel tuleb ette võtta rehvivahetus.

Kõigele lisaks võib häirivaks osutuda ka see, et kuival ja lumevabal teel teevad naastrehvit undavat häält.

Naastrehv on väga hea valik meie heitlikku talveilma, kuid teatud juhtudel tuleks juhtidel siiski kaaluda ka teist varianti. Selleks on avaja aga endale selgeks mõelda, millised on vajadused ning nõuded rehvi omadustele.

GodiscoverNaastrehvid tagavad turvalise sõidu talvel
Share this post

Related Posts